Bugün dünyada sabit perdeli parçalardan uzaklaşma yönünde bir çaba var. Yaylı çalgılar ailesi üzerinde perde olmadığı için, dünyanın en yetenekli çalgıları olarak tanınır. Birileri de kalkıp sabit perdeli saz yapmaya çalışıyor. Bunda amaç ne bilmiyorum. Bence amaç şu olmalı:
Elinizde bir çalgı var ve siz o çalgıda ne yönde bir eksiklik hissediyorsunuz? Bu sorunu çözmek adına bir yol bulmanız gerekir. Bağlama geleneksel olarak üç telli bir çalgı olduğu için pozisyon imkanları kısıtlıdır. Ve çok sesli müzik içerisinde kullanmaya kalktığınızda, akor bastığınızda, akorları istediğiniz gibi duyamazsınız. Dört telli bağlamaya yönelişimizde temel sorun buydu. Çünkü dört telli bağlamayı melodi değil, eşlik amaçlı geliştirmeyi düşündük. Üç telde dört sesli akorları basarken, bir notayı atmak zorunda kalıyorduk. Ama dört tel sayesinde D7 gibi dört sesli akorları basma imkanı buluyoruz. Böylece akord sistemini dörtlü aralıklar üzerine kurma olanağını edindik. Hem kayıtlarda hem de konserlerde oldukça iyi verim alıyoruz. Bir de akustik bas bağlama projemiz var. Divan sazı çok büyük gövdeli olduğu için sap boyu da ona göre çok uzuyor. İcra zorlaşıyor sonuç olarak. Bu güçlüğü yenmek için, profili bağlama gibi olan bir elektro - akustik - bas - bağlama üzerinde çalışıyoruz. Standart bas teli kullanacağız ve perdesiz olacak. Yaprak şeklinde ve arkası düz olacak.
Her türlü duygu ve düşünceleriniz için bize buradan ulaşabilirsiniz.