Mahzuni Şerif özellikle 1960'lı yıllarda yükselişe geçer. Ankara'da Fikret Otyam'ın "aşıklar tekkesi" adı verilen evinde, Feyzullah Çınar, Nesimi Çimen, Aşık Daimi ve Kul Ahmet gibi birçok halk müziği sanatçısı ve ozanla bir araya gelmeye başlar. Bu dönemde Alevi deyişleri formunda da hayli geleneksel türküler yazan ozan, artık Aleviler arasında tutulmaya başlamıştır. 1960'lı yılların ilk yarısı, Mahzuni'ye göre "Alevicilik" yaptığı yıllardır. Alevilerin yıllar boyu sürecek Mahzuni Şerif sevgisi bu dönemde başlamıştır. "Berçenek'ten yaya geldim" türküsü olan ilk 45'liği, 1964 yılında yayınlanmıştır. Sesi, devrin ozanlarına göre çok ince olan Aşık Mahzuni, sazına yumuşak vuran, ama derdini güçlü ifadelerle, sözlerle anlatan bir ozandır. 1960'lı yılların ikinci yarısında, özellikle Türkiye İşçi Partisi çevresini tanımaya başlayınca, türküleriyle yeni bir yola girmiştir. Kendi ifadesiyle "Alevicilik" yapmayı bırakmış toplumsal sorunlarla daha çok ilgilenmeye başlamıştır. Ancak onun hiçbir döneminde Aşık İhsani, Aşık Zamani kadar sert söylemi olmamıştır. O en kızgın türkülerini bile "ince ince" söylemiştir.
Her türlü duygu ve düşünceleriniz için bize buradan ulaşabilirsiniz.