Metin Turan, Mahzuni'nin müzikal üretim konusundaki başarısını; ozanın popüler Türk müziği ile halk müziği arasında geçişi başarılı bir biçimde sağlamasına dayandırır:
Arayışçı bir ozandı. Birçok ozanın sıkı sıkıya bağlı kaldığı geleneksel şiir / biçimleri konusunda farklı denemelere girişmesi, onun bu arayışçı yanının en çarpıcı belirleyenlerindendir. Bunu sadece şiirlerindeki söz yapısından çıkararak söylemiyorum; şiirlerindeki sözsel yapıdan da önde gelen bir müzikal yenilik vardır Mahzuni Şerif'te. Örneğin, kendi kuşağının tek saza bağlı ve daha çok da belli ezgiler etrafında örgülenen müzikal söyleyişleri Mahzuni Şerif'te kırılmış, en uç noktalara değin savrulacak kadar cesaretli örneklerin denenmesine dönüşmüştür. Özellikle 1980'lerden sonra, 70'lerin dışa vuran politik söyleminin de bastırılmasıyla 'Domdom Kurşunu', 'Fırıldak', 'Darıldım Darıldım' gibi müziklerinde belirgin olarak öne çıkan, geleneğin bağlayıcı kalıplarını kıran ve popüler Türk müziğiyle halk müziği arasındaki geçişi sağlayan denemeler, onun başarılı devrimci girişimleridir.
Her türlü duygu ve düşünceleriniz için bize buradan ulaşabilirsiniz.